ASIAKASPALVELU
UKK eli Usein Kysytyt Kysymykset

Kokosimme tälle sivulle vastauksia yleisimpiin kysymyksiin
Tälle sivulle olemme koonneet vastauksia yleisimpiin kysymyksiin verkkokauppamme tilaamisesta, toimituksista, maksutavoista ja palautuksista.
Haluamme, että asiointi Lähdesmäellä on mahdollisimman helppoa ja turvallista — siksi löydät täältä tiiviit vastaukset tavallisimpiin tilanteisiin, joihin asiakkaamme ovat aiemmin törmänneet.
Jos et löydä vastausta omaan kysymykseesi, älä epäröi ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme — autamme mielellämme puhelimitse, sähköpostitse tai myymälässä paikan päällä.
Yleiset
Varastomme sijaitsevat Ilmajoella Etelä-Pohjanmaalla, josta myös pääosa verkkokaupan tilauksista lähetetään asiakkaille ympäri Suomen.
Omat myymälämme sijaitsevat Vaasassa sekä Ilmajoella. Meillä ei ole toistaiseksi muita fyysisiä myymälöitä, mutta toimitamme tuotteita viikottain ympäri Suomen.
Yrityksemme virallinen nimi on Lähdesmäki Oy Ilmajoki ja sen Y-tunnus on 0581989-1
Kyllä. Yrityksemme on yksi huonekalualan vakavaraisimmista yrityksistä ja meillä on ylin AAA-luottoluokitus jo lähes 20 vuoden ajalta. Yrityksemme on perheomisteinen ja se on perustettu vuonna 1972.
Kyllä! Valitse kassalla maksutavaksi lasku tai osamaksu, niin saat ostokselle maksuaikaa niin, että maksat sen vasta saatuasi tuotteen perille. Suosittelemme Lähdesmäki Tili maksutapaa, jonka tarjoaa Resurs Bank. Tarkemmat ehdot maksutavat-sivulta.
Omat myymälämme sijaitsevat Vaasassa sekä Ilmajoella. Myynnissä meillä on myös joitakin brändituotteita, joita myyvät myös muut huonekaluliikkeet. Jos tarvitset tuotteista lisäkuvia tai vaikka kangasnäytteitä päätöksen tueksi, niin ole yhteydessä asiakaspalveluumme, niin autamme mielellään.
Kaikkia kuluttajille myytyjä tuotteita koskee kuluttajansuojalainmukainen myyjän virhevastuu. Osassa tuotteita on myös tätä virhevastuuta laajentava takuu, joka on mainittuna aina tuotesivulla. Yleensä takuut myöntää tuotteen valmistaja tai tukkuri. Jos sinulla on takuuseen liittyvää kysymystä tai haluat varmistaa tuotteen takuun, niin ole yhteydessä asiakaspalveluumme.
Myymme paljon Suomessa valmistettuja tuotteita. Lisäksi valikoimassa on esimerkiksi Virossa, Ruotsissa, Norjassa ja Kauko-Idässä valmistettuja tuotteita.
Kyllä. Yrityksemme on yksi huonekalualan vakavaraisimmista yrityksistä ja meillä on ylin AAA-luottoluokitus jo lähes 20 vuoden ajalta. Yrityksemme on perheomisteinen ja se on perustettu vuonna 1972.
Lähdesmäki Oy on aikaisemmin valmistanut omassa tehtaassaan sohvia ja muita huonekaluja. Nykyisin valmistutamme tuotteita muilla tehtailla ja jälleenmyymme eri tavarantoimittajien mallistoja.
Tilaaminen ja maksaminen
Kyllä! Valitse kassalla maksutavaksi lasku tai osamaksu, niin saat ostokselle maksuaikaa niin, että maksat sen vasta saatuasi tuotteen perille. Suosittelemme Lähdesmäki Tili maksutapaa, jonka tarjoaa Resurs Bank. Tarkemmat ehdot maksutavat-sivulta.
Jos katsot tilauksesi tilaa sisäänkirjautumalla asiakastilillesi, voi tilauksen tilana näkyä "prosessoidaan", vaikka tilaus olisi jo käsitelty, matkalla tai toimitettu.
Kyllä. Voit pyytää tarjouksen haluamistasi tuotteista asiakaspalvelustamme tai suoraan myymälästä. Verkkokaupassa on paljon tuotteita, joiden tarjoushinnasta ei voida poiketa. Suuremmissa ostoerissä tai normaalihintaisissa tuotteissa voidaan laskea myös tarjoushinta kokonaisuudelle.
Onnistuneen tilauksen jälkeen järjestelmä lähettää automaattisen tilausvahvistuksen antamaasi sähköpostiosoitteeseen. Esimerkiksi Gmail sähköpostissa se voi mennä Tarjoukset kansioon. Jos tilaussähköpostia ei kuulu, voit tiedustella sitä asiakaspalvelustamme.
Kyllä lähtökohtaisesti. Myymälässä hinnat ovat pääosin verkkokaupan hintojen mukaisesti. Joissakin tapauksissa eroja voi olla.
Verkkokaupan kassalla tehtynä voit käyttää laajaa maksutapojen valikoimaa. Puhelimitse tilaaminen onnistuu myös, mutta maksusta lähetämme tiedot tai maksulinkin sähköpostitse. Nopeiten tilaus menee käsittelyyn, kun se tehdään suoraan verkkokaupan sivuilla. Myös myymälästä voi ostaa puhelimitse.
Verkkokauppamme kautta ostaminen on mahdollista vain Suomen alueelle. Voit olla meihin yhteydessä ja pyytää tarjousta ulkomaille toimitettavalle tilaukselle. Toimitamme tuotteita myös ulkomaille ja meillä on paljon kokemusta siitä.
Kyllä! Verkkokaupan kautta tilatessa hinnat ovat kuitenkin voimassa vain lähimpään lauttarantaan saakka ilman lauttamatkaa. Voit etukäteen olla yhteydessä meihin ja sopia toimituksesta saaristoalueille.
Voit tilata verkkokaupastamme tai ole yhteydessä meihin sähköpostitse.
Toimitukset, palautukset ja reklamaatiot
Tällä hetkellä varastotuotteiden toimitusaika-arvio on noin 2-5 arkipäivää. Osassa tuotteita toimitusaika voi poiketa tästä ja ilmoitamme toimitusajan tuotekohtaisesti tuotesivuilla. Tilaus toimitetaan lähtökohtaisesti aina yhdellä kertaa ja toimitusaika määräytyy pisimmän toimitusajan mukaan.
Pyrimme olemaan yhteydessä aina viimeistään toimitusta edeltävän päivän aikana. Postin kautta tulevasta toimituksesta vastaanottaja saa ennakkotiedon aiemmin ja voi myös valita tarjotuista vaihtoehdoista toimitusajan.
Kyllä! Voit ilmoittaa tilauksen kommenttikentässä, jos haluat toimituksen vasta myöhempänä ajankohtana.
Se onnistuu usein, mutta tämä tulee sopia ennen tilauksen tekoa asiakaspalvelun kanssa.
Voit olla asiasta yhteydessä verkkokauppaamme. Lähtökohtaisesti luotto- ja osamaksukaupoissa tilaus voidaan ehtojen mukaan toimittaa vain tilauksella alun perin ilmoitettuun toimitusosoitteeseen.
Katso toimitusehdot sivun alareunasta. Pääosalla tuotteita on 14 vuorokauden palautus- tai vaihto-oikeus etämyynnissä. Myymälästä ostaessa tuotteilla ei ole lähtökohtaisesti palautusoikeutta ellei siitä nimenomaisesti sovita. Palautusoikeudessa on myös poikkeuksia, joista ajankohtaiset ehdot löydät toimitusehdoista.
Kyllä! Verkkokaupassa voit valita suurimmalle osalle tuotteita toimituksen sisään asuntoon kannettuna. Tämä sisältää tuotteiden kantamisen kynnyksen yli asuntoon oviaukosta. Tämä edellyttää että tuotteet mahtuvat oviaukosta ja että ovelle johtaa avoin kulkureitti. Jos olet epävarma, ole ennen tilaamista yhteydessä asiakaspalveluumme.
Jos tilauksen toimittaa kuljetusyhtiö, saat toimituksen yhteydessä ilmoituksen kuljetusyhtiöltä ja siinä yhteydessä on ohjeet toimituksen seurantaan. Toimitamme suuren osan isoista tuotteista omilla kuljetusautoillamme ja näihin tilauksiin ei ole saatavissa tarkkaa seurantaa.
Kyllä! Tämä palvelu ei vielä ole valittavissa verkkokaupassa suoraan, mutta ota yhteys meihin vaikkapa chatin kautta, niin annamme tarjoushinnan vanhan tuotteen poisviennille.
Kyllä! Osa tuotteistamme on valmiiksi koottu ja tämä tieto löytyy verkkokaupan tuotetiedoista. Voit olla yhteydessä asiakaspalveluumme tai myymäläämme ja tiedustella hintaa tuotteiden asennukselle tai kokoamiselle.
Kyllä. Verkkokaupan kassalla voi valita Nouto Myymälästä -toimitustavan. Saat tilauksen jälkeen viestin, kun tilauksesi on noudettavissa. Verkkokaupan tilaukset käsitellään arkipäivisin. Voit ostaa kaikki tuotteet myös suoraan myymälästä ja sopia noudon sieltä.
Pyydämme tekemään reklamaation sähköpostitse. Lisätietoja löydät Reklamaatio -sivulta tämän sivun alareunan linkeistä.
Toimitamme pääosin suuret tuotteet itse omilla kuljetusautoillamme Etelä-Suomen alueella. Lisäksi toimitamme omilla autoilla välillä myös muualle Suomeen. Käytämme myös Postin kuljetuksia ja pakettipalveluita. Lisäksi osassa toimituksissa tavaran voi toimittaa Hakonen Logistics.
Ulospäin näkyvä vaurio tulee reklamoida lähetyksen kuljettajalle luovutushetkellä. Ota myös kuvat vaurioista ennen kuin avaat pakkauksen. Lähetä sen jälkeen kuljetusreklamaatio meille sähköpostitse.

Maksutavat
Löydät tietoa käytössä olevista maksutavoista tältä sivulta

Toimitustavat
Tarjoamme kattavat toimitustavat ja toimitamme huonekaluja ympäri Suomen

Toimitusehdot
Katso tilauksiin sovellettavat toimitusehdot tästä.

Asiakaspalvelu
Asiakaspalvelumme auttaa sinua mielellään kaikissa mieltä askarruttavissa kysymyksissä.
