Toimitusehdot Lähdesmäki.fi
Voimassa 1.10.2025 alkaen
Kysyttävää toimitusehdoista? Ota yhteys asiakaspalveluumme tästä linkistä tai 020 7699 030 tai verkkokauppa[ät]lahdesmaki.fi
Reklamaation tilaukseen tai tuotteeseen liittyen voit tehdä tästä linkistä.
Sisällys
Verkkokaupan tiedot
Tilaaminen
Maksaminen
Tilauksen toimitus
Tuotevirheet
Peruutusehdot
Yksityisyys
Riidanratkaisuelin
1. Verkkokaupan tiedot
Yritys: Lähdesmäki Oy Ilmajoki
Y-tunnus: 0581989-1
Sijainti: Kaaronojantie 2, 60800 ILMAJOKI, FINLAND
Esittämämme hinnat sisältävät Suomen arvonlisäveron 25,5%.
Nämä toimitusehdot koskevat www.lahdesmaki.fi verkkokauppaa sekä puhelimitse, sähköpostitse tai muuten etämyyntinä tehtyjä tilauksia, silloin kun nämä toimitusehdot on mainittu ennen tilauksen tekemistä tai tilauksenteko hetkellä. Ehdot koskevat kuluttaja-asiakkaita. Yritysasiakkaisiin ehtoja sovelletaan vain lain pakottavilta osin.
2. Tilaaminen
Tuotteet tilataan verkkokaupassa siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö verkkokaupan kassalla. Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin. Osapuolet (myyjä ja tilaaja) sitoutuvat noudattamaan sopimushetkellä voimassa olleita toimitusehtoja kaikilta osin. Tilauksen tehtyään asiakkaan on katsottu hyväksyneen nämä sopimusehdot, tuotteen ominaisuudet, voimassa olleet tarjoukset ja toimitusaika-arviot ja ymmärtäneen tuoteinformaation sisällön ja esimerkiksi sen, että tuotteen väri voi luonnossa poiketa verkkokaupan sivuilla nähtävästä tuotekuvasta tai värimallista.
Puhelimitse, sähköpostitse tai muutoin etämyynniksi katsotuissa myyntitapahtumissa nämä ehdot esitetään ennen tilauksen tekoa tai tilauksenteko hetkellä.
Myyjä varaa oikeuden perua tilauksen, jos sivustolla on ollut selkeä virheellinen tieto, esimerkiksi selvästi virheellinen hinta tai muu ilmeinen virhe, jonka asiakkaan on täytynyt ymmärtää virheelliseksi verratessaan sitä vastaaviin tuotteisiin tai yleiseen hintatasoon.
3. Maksaminen
Verkkokaupassa maksaminen on mahdollista kassalla kulloinkin tarjotuilla maksutavoilla. Tarkemmat tiedot tarjotuista maksutavoista sekä mahdolliset erikoiskampanjat ovat esitettyinä Maksutavat-sivullamme. Maksaminen on mahdollista asiakaspalvelumme kautta myös tilisiirtona ja yrityksille tai julkisille toimijoille myös laskutuksella.
4. Tilauksen toimitus
Lisätietoja toimitustavoista löydät Toimitustavat-sivulta. Voimassa olevat toimitushinnat näet tuotesivulla tai kassalla.
Toimitamme tilauksia näillä toimitusehdoilla vain Manner-Suomeen. Hinnat eivät ole voimassa osoitteisiin, joihin johtaa vain lauttayhteys eikä Ahvenanmaalle. Kysy tarjous toimituksesta Ahvenanmaalle tai saaristoon 0207699030 tai verkkokauppa[ät]lahdesmaki.fi.
Huom! Jos toimitusosoitteeseen johtaa vain lauttayhteys, ota yhteyttä asiakaspalveluumme ennen tilaamista. Toimitushinnat eivät ole voimassa silloin, kun osoitteeseen on lauttayhteys. Pidätämme oikeuden peruuttaa asiakkaan tilaus, jos toimitusosoite on lauttayhteyden päässä tai Manner-Suomen ulkopuolella.
Tilaus toimitetaan tilaukselle valitulla toimitustavalla. Myyjä pidättää oikeuden vaihtaa toimitustapaa silloin, kun se ei heikennä asiakkaan valitseman palvelun tasoa. Myyjä pidättää oikeuden vaihtaa tilauksen toimittavaa kuljetusyhtiötä.
Tilaus toimitetaan yhdellä kertaa ja tällöin toimitusaika määrittyy pisimmän toimitusajan mukaisesti.
Vakiotoimitustapa on Nouto Ilmajoen myymälästämme. Muut toimitustavat ovat lisähintaisia palveluita.
Kaikki tilauksen toimitustietoihin tilauksen toimituksen tai tavaran lähettämisen jälkeen tehtävät muutokset ovat lisämaksullisia toimenpiteitä ja ne voivat vaikuttaa tilauksen toimitusaikaan. Toimitustietoja voidaan asiakkaan toiveesta muuttaa vain niiltä osin, kuin ne on mahdollista huomioiden käytetty maksutapa ja toimitustapa.
Toimitusaika
Toimitusaika myyjän omassa varastossa oleville tuotteille on arviolta 2-5 arkipäivää, ellei muuta ole mainittuna tuotesivulla. Verkkokaupassa on myynnissä myös tilaustuotteita, joiden yhteydessä on kerrottu tarkempi toimitusaika-arvio. Kaikilla lisähintaisilla toimituksen lisäpalveluilla voi olla toimitusaikaa pidentävä vaikutus. Näitä ovat esimerkiksi toimitus sisälle kannettuna tai vanhan tuotteen kierrätys.
Asiakkaalla on mahdollisuus ennen tilauksen tekemistä varmistaa myyjältä tarkempi toimitusaika-arvio. Jos toimitus tarvitaan asiakkaan esittämään määräaikaan mennessä, niin tämä tieto on esitettävä myyjän asiakaspalveluun ennen tilauksen jättämistä.
Pakettilähetykset
Postin pakettilähetykset lähetetään lähimpään noutopisteeseen tai asiakkaan kassalla valitsemaan noutopisteeseen. Huomioithan, että mikäli käytössäsi on Postin Oma Noutopiste, ohjautuvat paketit tällöin ko. noutopisteeseen, vaikka olisit valinnut verkkokaupassamme jonkin muun pakettipisteen. Paketin uudelleenohjaamisesta koituvat mahdolliset kulut ovat asiakkaan vastuulla. Posti voi vaihtaa valittua noutopistettä, jos toimitus tilauksella alun perin mainittuun noutopisteeseen ei ole mahdollista esimerkiksi ylikuormituksen tai paketin kokorajoitusten vuoksi.
Kotiin toimitukset ja rahtilähetykset
Tilauksesi toimitetaan kuljetusautolla lähimmälle ulko-ovelle, jonka läheisyyteen pääsee kuljetusautolla. Kuljetusaika sovitaan ennen toimitusta joko puhelimitse tai tekstiviestillä. Kotiin toimitukset ja rahtilähetykset (esimerkiksi sohvat, sängyt jne) toimitetaan myyjän valitsemalla toimitustavalla. Lähetyksiä voivat toimittaa Lähdesmäki Oy:n kuljetusautot, Posti, LGT ja Hakonen. Myyjä pidättää itsellään oikeuden valita tilauskohtaisesti parhaaksi katsomansa kuljetustapa.
Kotiin toimitus sisäänkannettuna (maksullinen lisäpalvelu)
Sisään kanto on aina maksullinen lisäpalvelu ja se ei sisälly perushintaiseen kotiin toimitukseen eikä ilmaiseen kotiin toimitukseen. Tilaus toimitetaan myyjän valitsemalla kuljetustavalla. Toimitusaika sovitaan puhelimitse ennen toimitusta. Tavarat kannetaan sisälle asuntoon asti. Palvelu ei sisällä tuotepakkauksien purkamista tai kokoamistyötä. Mainitse kassalla "Toimituksen lisätiedot" -kentässä, onko kuljettajalle paikanpäällä kantoapua. Tämä mahdollistaa nopeat ja sujuvat toimitukset niin, että kuljetusliikkeellä on mahdollisuus varata paikalle yksi lisäkantaja. Kantajia kuljetusliikkeen puolesta on paikalla aina enimmillään kaksi henkilöä. Huomioi, että sisälle kanto kattaa tavanomaisen tuotteiden sisään kantamisen ulko-ovelta sisälle. Ota huomioon oviaukkojen, hissin ja porraskäytävän koko ja ole tarvittaessa yhteydessä asiakaspalveluumme ennen tilaamista.
Myyjä pidättää oikeuden toimittaa sisään kannettavat toimitukset oman harkintansa mukaan yhdellä tai kahdella kantajalla.
Nouto myymälästä
Nouto valitsemastasi Lähdesmäki -myymälästä (Ilmajoki tai Vaasa). Saat ilmoituksen puhelimeesi, kun tilauksesi on noudettavissa. Huomaa, että tuotteet kerätään keskusvarastollamme ja ne toimitetaan noutopisteeseen, joten tilaus ei ole noudettavissa välittömästi tilaamisen jälkeen.
Lähetyksen vastaanottaminen
Lähetyksen tarkastaminen kuljetusvaurioiden varalta on asiakkaan vastuulla.
Lähetyksen saapuessa vastaanottaja tarkistaa lähetyksen kunnon ja pyytää kuljettajaa merkkaamaan kaikki puutteet rahtikirjalle ennen allekirjoittamista. Vastaanottajan tulee tarkistaa onko paketissa painaumia tai kulmissa iskun jälkiä. Mikäli vastaanottaja havaitsee lähetyksessä päälle päin jotakin poikkeavaa, voi vastaanottaja avata tuotepakkausta kuljettajan läsnä ollessa mahdollisten kuljetusvaurioiden toteamiseksi.
Myyjä ei vastaa kuljetusvaurioista, joita ei ole merkitty rahtikirjaan varaumaksi.
Jos kuljetuksessa on virhe, tee reklamaatio 7 päivän kuluessa https://www.lahdesmaki.fi/reklamaatio
5. Tuotevirheet
Jos asiakas havaitsee tuotteessa virheen, on asiakkaan vastuulla tehdä virheestä reklamaatio käyttäen myyjän reklamaatio lomaketta. Reklamaatiolomake löytyy tästä linkistä: Reklamaatio-lomake tai myyjän verkkosivuilta.
Kuljetusvauriot
Katso kohta Lähetyksen vastaanottaminen. Lähetyksen tarkastaminen kuljetusvaurioiden varalta on asiakkaan vastuulla.
Lähetyksen saapuessa vastaanottaja tarkistaa lähetyksen kunnon ja pyytää kuljettajaa merkkaamaan kaikki puutteet rahtikirjalle ennen allekirjoittamista. Vastaanottajan tulee tarkistaa onko paketissa painaumia tai kulmissa iskun jälkiä. Mikäli vastaanottaja havaitsee lähetyksessä päälle päin jotakin poikkeavaa, voi vastaanottaja avata tuotepakkausta kuljettajan läsnä ollessa mahdollisten kuljetusvaurioiden toteamiseksi.
Myyjä ei vastaa kuljetusvaurioista, joita ei ole merkitty rahtikirjaan varaumaksi.
Takuu
Mikäli tuotteelle myönnetään erillinen kuluttajansuojalain virhevastuusta poikkeava takuu, on se mainittuna tuotetiedoissa tai tuotteen mukana toimitettavissa dokumenteissa. Asiakkaan tulee säilyttää tilausvahvistus kuittina takuuehdon täyttämiseksi.
Tuotteitamme koskevat kuluttajansuojalain mukaiset säädökset tuotteen virhevastuusta.
Virhe tuotteessa
Jos havaitset tuotteessa virheen, tee reklamaatio asiakaspalveluumme reklamaatio-lomakkeella. Reklamaatiolomake löytyy tästä linkistä: Reklamaatio-lomake tai myyjän verkkosivuilta.
Myyjä ei vastaa:
Virheistä, joista asiakas ei ole ilmoittanut kahden (2) kuukauden kuluessa virheen havaitsemisesta
Tuotteen väärinkäytöstä aiheutuneista virheistä
Tuotteen normaalista käytöstä aiheutuneesta kulumisesta
Asiakkaan tekemistä mittausvirheistä tai erehtymisessä tuotteen mitoissa
Palautettavissa tuotteissa olevista virheistä, jos ne johtuvat palautuslähetyksen puutteellisesta suojaamisesta
Kuljetusvaurioista, joista ei ole mainintaa rahtikirjalla
Tapaukset ja tilanteet, joista näissä sopimusehdoissa ei ole mainintaa, käsitellään Suomen lain ja kuluttajakaupasta säädettyjen lakien ja sääntöjen mukaan.
Tuotevirheet korjataan ensisijaisesti korjaamalla tuote kohtuullisessa ajassa.
6. Peruutusehdot
Huomaathan, että palautuksesta on aina ensin tehtävä kirjallinen peruutusilmoitus asiakaspalveluumme verkkokauppa@lahdesmaki.fi.
Tilauksella on 14 päivän vaihto-/palautusoikeus kuluttajansuojalain mukaisesti
Palautusoikeutta ei ole erikseen asiakasta varten valmistetuilla räätälöidyillä tuotteilla, eikä hygieniatuotteilla (lakanat, patjat, petauspatjat, tyynyt, sängyt)
Palautuksesta on tehtävä ensin peruutusilmoitus asiakaspalveluumme verkkokauppa@lahdesmaki.fi
Asiakas vastaa palautuskustannuksista itse
Asiakkaalle palautetaan palautetun tuotteen hinta
Alkuperäisen lähetyksen toimituskuluja, silloin kun ne poikkeavat verkkokaupan vakiotoimitustavasta (kts. kohta "tilauksen toimitus") ei palauteta
Palautettavasta summasta voidaan vähentää tuotteen arvonalenema (kts. kohta "arvonalenema")
Maksun palautusaika riippuu maksutavasta ja kestää tavallisesti 1-8 arkipäivää
Palautuskustannukset
Asiakas vastaa palautuskustannuksista itse. Tavanomaisin tavoin postitse palautettavissa olevat lähetykset (paketit) asiakas voi lähettää asiakaspalvelusta palautusilmoituksen jälkeen saatavilla palautusohjeilla lähimmässä pakettipisteessä (esimerkiksi Posti tai Matkahuolto). Palautuslähetys tulee olla maksettuna asiakkaan toimesta (ei jälkivaatimuksia).
Muiden kuin tavanomaisin tavoin postitse palautettavien tuotteiden (rahti, lavalähetykset, suurikokoiset tuotteet) palautuskustannukset löydät taulukoituna tästä linkistä: Palautuskustannukset suurille tuotteille tai myyjän verkkosivuilta.
Voit tarkistaa kulloinkin voimassa olevat pakettien paino- ja kokorajoitukset esimerkiksi Postin tai Matkahuollon verkkosivuilla tai asiakaspalvelussa.
Voit myös toimittaa palautettavat tuotteet saamiesi palautusohjeiden mukana annettuun osoitteeseen (60800 Ilmajoki) parhaaksi katsomallasi tavalla omalla kustannuksellasi. Itse toimitettavasta palautuksesta tulee olla yhteydessä myyjän asiakaspalveluun ennen tavaran toimittamista.
Jos sinulla on kysyttävää palautuskustannuksista, niin asiakaspalvelumme auttaa sinua mielellään verkkosivujen Chat-palvelussa tai sähköpostitse verkkokauppa@lahdesmaki.fi.
Peruutusilmoitus
Peruutusilmoitus on tehtävä aina kirjallisesti sähköpostilla osoitteeseen verkkokauppa[ät]lahdesmaki.fi
Peruutusilmoitus on tehtävä viimeistään 14 päivän kuluessa tavaran vastaanottamisesta. Jos peruuttamisajan viimeinen päivä on lauantai tai pyhäpäivä, peruuttamisilmoituksen voi tehdä vielä ensimmäisenä arkipäivänä.
Asiakas voi ilmoittaa peruutusilmoituksella, mikäli haluaa vaihtaa palautuvan tuotteen toiseen tuotteeseen. Tällöin palautuskustannukset ja uudelleen lähetyksen kulut ovat neuvoteltavissa.
Peruutusilmoituksen jälkeen myyjä toimittaa asiakkaan sähköpostiin palautusohjeet.
Peruutusilmoitusta ei voi tehdä kuljetusliikkeelle. Siinä tapauksessa, että haluatte perua osan teille jo toimituksessa olevista tuotteista, on koko lähetys otettava ensin vastaan. Kuljetusliike ei voi luovuttaa lähetyksestä vain osaa tuotteista. Tämä koskee peruutuksia, jotka koskevat jo toimituksessa olevia tuotteita.
Palautusoikeus ei koske;
Tuotteita, jotka valmistetaan asiakkaan tilauksessa antamien tietojen mukaan
Käytävämatot asiakkaan antamilla mitoilla (mittatilausmattojen toleranssi leveydessä ja pituudessa +/- 3-5%)
Neliöhintaiset mittatilausmatot
VM Carpet mittatilausmatot
Sohvat, nojatuolit ja rahit, jotka valmistetaan tilauksesta (tuotesivulla tieto "tilaustuote")
Hygieniatuotteita
Vuodevaatteet (tyynyt, peitot, lakanat, petauspatjansuojat)
Patjat
Sängyt
Noutamattomat lähetykset
Huomioithan, että noutamatta jätetty lähetys ei ole yhtä kuin palautusilmoitus. Veloitamme jälkikäteen asiakkaalta noutamattomasta paketista aiheutuneet kustannukset (pakkaus- ja lähetyskulut), mikäli paketti on jäänyt noutamatta asiakkaasta johtuvista syistä.
Arvonalenema
Myyjällä on oikeus pidättää palautettavan tuotteen arvonalenema esimerkiksi silloin, kun:
Tuotepakkaus ei ole uudenveroinen
Tuotetta on käytetty ja siinä on merkkejä käytöstä
Tuote on vahingoittunut palautuslähetyksessä
Tavara on olennaisesti muuttunut tai vähentynyt
Tavarassa on virhe huolehtimisvelvoitteen laiminlyönnistä johtuen
Jos tavara on muuttunut käyttämisen vuoksi myyntikelvottomaksi, yritys voi kieltäytyä kokonaan palauttamasta kuluttajan maksamaa summaa.
7. Yksityisyys
Löydät verkkokauppamme rekisteriselosteen tästä linkistä.
8. Riidanratkaisuelin
Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi). Kuluttajariitalautakunnan päätökset ovat luonteeltaan suosituksia.
EU:n yhteinen riidanratkaisuelin löytyy linkistä https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage Sähköpostiosoite EU:n ODR palveluun on verkkokauppa[ät]lahdesmaki.fi

Kysy tarvittaessa apua asiakaspalvelustamme
Autamme mielellämme kaikissa tilaamiseen tai tuotteisiin liittyvissä kysymyksissä. Meidät tunnetaan joustavana toimijana ja voimme aina sopia yhdessä näistä toimitusehdoista poikkeavista järjestelyistä, jotta lupauksemme hyvästä palvelusta täyttyy.
