Ostoskori on tyhjä.

Tuotevertailussa ei ole tuotteita.

Verkkokaupan toimitusehdot

Voimassa 18.4.2013 alkaen.

Päivitetty 22.6.2015 


Sisällysluettelo 

> 1. Yleistä verkkokaupasta
> 2. Tilaaminen
> 3. Maksaminen verkkokaupassa
>> 3.1 Klarna maksutapa
>> 3.2 Klarna Lasku - 14 pv maksuaikaa
>> 3.3 Klarna Tili – Maksa erissä alk 9€ / kk
> 4. Hinnat
> 5. Toimitusaika
> 6. Toimitustapa ja toimituskulut 
>> 6.1 Rahaliikenne toimituksen yhteydessä
>> 6.2 Toimitusosoite
>> 6.3 Toimitukset useassa eri lähetyksessä
>> 6.4 Toimituksen seurantakoodi
>> 6.5 Lähetyksen saapuminen ja luovutus
>> 6.6 Ongelmatilanteet kuljetuksessa sekä viallisten tuotteiden osalta
> 7. Henkilötiedot
> 8. Vaihto- ja palautusehdot
>> 8.9 Palautuksesta aiheutuvat kulut
> 9. Takuu
> 10. Reklamaatiot
> 11. Muut ehdot ja vastuut
> 12. Muuta
> 13. For international customers 

 

1. Yleistä verkkokaupasta

Verkkokaupan tuotteita myy Lähdesmäki Oy Ilmajoki, y-tunnus 0581989-1. Myymme tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille Suomeen ja EU-alueelle.

Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja postikulujen muutoksiin. Verkkokaupan tarjoukset ja hinnat koskevat vain verkkokaupan kautta tehtyjä tilauksia.

Sopimusehtoihin ja niiden soveltamiseen sovelletaan Suomen lakia.

 

2. Tilaaminen

2.1. Tuotteet tilataan internetin välityksellä osoitteesta www.lahdesmaki.fi tai www.kesakalusteet.fi ostoskorin kautta, puhelimella tai sähköpostilla. Kaikki tilaukset vahvistetaan automaattisella sähköpostilla, jossa ilmoitetaan tilauksen hinta, toimituskulut sekä tilatut tuotteet. Tilausvahvistuksen saaminen edellyttää oikean ja toimivan sähköpostiosoitteen ilmoittamista tilauksen yhteydessä. Asiakas sitoutuu jokaisen tilauksen yhteydessä voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Sivuillamme olevan käyttäjätilin kautta voit tarkastaa tilauksen sisällön.  

Jos olet saanut alennukseen oikeuttavan kampanjakoodin tai lahjakortin, syötä koodi tilauksesi yhteydessä "Ostoskorin" Kampanjakoodit -kohtaan. Kampanjakoodit ja lahjakortit ovat kertakäyttöisiä, eikä niistä anneta rahaa takaisin.

2.2. Tilauksessa asiakkaan tulee ilmoittaa nimi, osoite, puhelinnumero ja sähköpostiosoite. Ostoskorissa ovat valmiiksi näkyvillä tilattavaksi halutut tuotteet ja hinnat, maininta maksutavasta ja kotiinkuljetuksesta.

2.3. Asiakkaan lähetettyä tilauksen on tehty sopimus sitova. Tilauksen lähettäminen katsotaan sitovaksi sopimukseksi molemminpuolisesti, eikä sitä kumpikaan osapuoli voi yksipuolisesti muuttaa. Molemmat osapuolet ovat sitoutuneet noudattamaan sopimushetkellä voimassa olleita tilaus- ja sopimusehtoja kaikilta osin. Tilauksen tehtyään asiakkaan on katsottu hyväksyneen tilaus- ja sopimusehdot, tuotteen ominaisuudet, voimassa olleet tarjoukset ja toimitusajat ja ymmärtäneen informaatiokuvakkeiden sisällön, esimerkiksi sen, että tuotteen väri voi luonnossa poiketa nettikaupan sivuilla esitellyistä värimalleista.

2.4. Lähdesmäki Oy Ilmajoki on sitoutunut toimittamaan sopimuksen mukaisen tuotteen voimassa olleiden hintojen, ominaisuuksien ja tilausehtojen mukaisesti. Lähdesmäki Oy Ilmajoki on velvollinen ilmoittamaan asiakkaalle kuluttajansuojalain mukaisesti viipymättä, jos tuotteen ominaisuudet tai toimitusajat ovat muuttuneet sivustoilla sopimushetkellä ilmoitetusta poikkeaviksi. Tällöin asiakkaalla on myös oikeus tuotteen vaihtamiseen tai tilauksen perumiseen.

 

3. Maksaminen verkkokaupassa

Maksupalvelun tarjoaa Maksuturva Group Oy (y-tunnus 2121703-0) yhteistyössä pankkien ja luottolaitosten kanssa. Palvelun käyttö ei vaadi rekisteröitymistä tai lisämaksujen suorittamista. Maksuturva Group Oy:llä on Finanssivalvonnan myöntämä maksulaitoksen toimilupa. Kaikki tiedonsiirto ja rahaliikenne on SSL-suojattu, eli kukaan ulkopuolinen ei voi nähdä tietojasi. Maksun saajana on Maksuturva Group Oy.

Verkkopankit
Käytössäsi on kaikkien suomalaisten pankkien verkkomaksupainikkeet.
Korttimaksut (Visa, Visa Electron, MasterCard ja Business Eurocard)
Kortilla maksaessasi kauppa syntyy asiakkaan ja Maksuturva Group Oy:n välille. Verkkokauppa toimii ainoastaan tuotteiden ja palveluiden markkinoijana sekä toimittaa tuotteet tai palvelut ja käsittelee mahdolliset reklamaatiot. Maksun saajana näkyy Maksuturva Group Oy, joka myös käsittelee maksutapahtumia koskevat reklamaatiot.


Yhteystiedot:
Maksuturva Group Oy
y-tunnus: 2121703-0
Ruoholahdenkatu 23
00180 HELSINKI
Puhelin: (09) 4241 7040, arkisin klo 9.00 – 17.00
www.maksuturva.fi

3.1. Klarna maksutapa

Verkkokaupassa voidaan maksaa myös Klarna laskulla ja Klarna tilillä. Luoton myöntää Klarna. 

3.2. Klarna Lasku - 14 pv maksuaikaa

Klarna Laskun avulla saat tuotteet kotiisi mukavasti ja turvallisesti ennen kuin sinun tarvitsee maksaa mitään. Senkin jälkeen voit päättää, maksatko koko summan kerralla, vai lyhennätkö loppusummaa pienemmissä erissä.

 

3.3. Klarna Tili – Maksa erissä alk 9€ / kk

Klarna Tili auttaa jakamaan maksut tasaisesti kooten eri kaupoista tehdyt ostot yhdelle laskulle, jonka maksaminen on helppoa aina seuraavan kuukauden lopussa. Voit myös jakaa maksuja, ja päättää, minkä verran kuukaudessa maksat.

 

4. Hinnat

4.1. Tuotteiden hinnat ovat voimassa aina siitä päivästä lukien, kun ne ovat julkaistu Lahdesmaki.fi Internet-sivustoilla.

4.2. Hinnat sisältävät arvonlisäveron 24 %.

4.3. Tuotteiden hinnat eivät sisällä kuljetusta. Kuljetuksen erillinen hinta näkyy ostoskori-vaiheessa, jolloin voit valita eri vaihtoehdoista sinulle sopivan kuljetusmuodon.

4.4. Tuotteiden hinnat ovat muuttuvia tarjousten, kampanjoiden ynnä muiden niihin vaikuttavien asioiden johdosta. Jokainen tilaus käsitellään tilauksen tekemisen ajankohtana voimassa olleiden hintojen, toimitusaikojen, tuotteiden ominaisuuksien ja sopimusehtojen mukaisesti.



5. Toimitusaika

5.1. Lähdesmäki Oy Ilmajoki on sitoutunut toimittamaan tuotteet asiakkaalle mainittujen toimitusaikojen puitteissa. Lähdesmäki Oy Ilmajoki ei vastaa sellaisista viivästyksistä, joihin Lähdesmäki Oy Ilmajoki ei ole osallinen eikä itse pysty vaikuttamaan, kuten maahantuojan tai tehtaan tuotannollisista tai muista ongelmista.

5.2. Lähdesmäki Oy Ilmajoki on velvollinen ilmoittamaan asiakkaalle tuotteen saatavuuteen, toimitusaikoihin tai tuotteen laatuun ja ominaisuuksiin liittyvistä muutoksista asiakkaalle kuluttajansuojalain mukaisesti viivytyksettä.

5.3. Lähetämme pienempiä tuotteita arkisin ma-pe. Joten jos tilaat varastossa olevan tuotteen maanantaista perjantaihin ennen klo 11, on pakettisi yleensä toimituksessa viimeistään seuraavana arkipäivänä. Pankkiyhteyksistä ja varastotilanteesta riippuen paketin saapumiseen kuluu 2-6 arkipäivää maksun suorittamisesta.

Verkkokaupasta voi tilata myös tuotteita, jotka ovat saapumassa varastoomme vasta myöhemmin. Tällöin tuotteen yhteydessä on mainittu arvioitu saapumisviikko varastoomme. Tilauksenne pakataan ja lähetetään yleensä 1-2 päivän sisällä tuotteen saapumisesta varastoomme.

Verkkokaupasta voi tilata myös ns. tilaustuotteita, jotka valmistetaan tehtaalla asiakkaan tilauksen pohjalta. Tällaisten tuotteiden yhteydessä on mainittu arvioitu toimitusaika viikkoina. Tilauksenne pakataan ja lähetetään yleensä 1-2 päivän sisällä tuotteen saapumisesta varastoomme. Joissain tapauksissa lähetys saatetaan toimittaa suoraan valmistajan tai maahantuojan toimipaikasta. Tällöin lähettäjän tiedoissa saattaa näkyä joku muu yritys kuin Lähdesmäki Oy Ilmajoki.

5.4. Jos paketti ei ole saapunut 10 päivän kuluessa, otathan meihin yhteyttä.

5.5. Suuremmat tuotteet toimitamme yleensä itse omilla autoillamme. Näin takaamme teille ehjät tuotteet ja mutkattoman palvelun ilman turhia välikäsiä. Pidemmälle suuntautuvat kuormat voimme kuljettaa myös kuljetusyhtiöiden välityksellä.

5.6. Toimitusaika isommille tuotteille on normaalisti noin 1-2 viikkoa. Kuljettajamme ilmoittaa saapuvasta lähetyksestä yleensä vuorokautta ennen toimitusta. Käytettäessä toisen kuljetusyhtiön palveluita, tulee ilmoitus saapuvasta lähetyksestä heidän kauttaan.

5.7. Poikkeustapaukset

Toimitusosoitteeseen johtavan tien on oltava sellaisessa kunnossa, että iso pakettiautomme
pääsee kohteeseen helposti.
Ota yhteys myyntiimme ennen tilaamista seuraavissa tapauksissa:
- Toimitusosoitteeseen johtaa vain lauttayhteys
- Toimitusosoitteeseen vie huonokuntoinen tie

Huom! Hankalissa kohteissa voit tilata toimituksen myös muuhun kuin kotiosoitteeseesi.
(esimerkiksi huoltoasemalle, tienhaaraan, satamaan...)

5.8. Jos tilaat muihin EU-maihin, ota ensin yhteys Lähdesmäki Oy Ilmajoki:n asiakaspalveluun: info@lahdesmaki.fi

5.9. Poikkeavista toimitusajoista tiedotamme asiakkaille henkilökohtaisesti. 



6. Toimitustapa ja toimituskulut

Toimitamme suurikokoiset tilaukset omalla kuljetus autollamme tai valitsemallamme kuljetuspalvelulla ja pienikokoisemmat tilaukset Matkahuollon tai Postin paketteina valintasi mukaisesti. Jos valitset toimitustavaksi kotiinkuljetuksen, kotiinkuljetuksen hoitava taho ottaa sinuun yhteyttä ennen toimitusta pääsääntöisesti jo toimitusta edeltävänä päivänä. Valitsemme kotiinkuljetuksen toimittajan paketin koon ja eri toimittajien hinnaston perusteella. Mikäli omat kuljetusautomme liikkuvat alueella viikon sisällä, toimitamme tuotteet toimitustapa-valinnastasi riippumatta omalla autollamme suoraan antamaasi toimitusosoitteeseen. Rahtitarjoukset ovat voimassa manner-suomen alueella, mikäli toimitusosoite on vaarallisessa ja/tai vaikeakulkuisessa paikassa, on asiakkaan sovittava kuljetusjärjestelyistä tapauskohtaisesti Lähdesmäki Oy:n henkilökunnan kanssa.

Valitsethan huolellisesti toimitustavan, sillä toimitamme paketin valintasi mukaisesti. 

Jos valitsit toimituksen kotiin saakka, kuljetusliikkeet toimittavat tuotteet tilausajankohtana voimassa olleiden toimitusaikojen sisällä. Kuljetuksen hoitava kuljetusliike ottaa ennen kuljetusta yhteyttä asiakkaaseen. Kotiovelle toimituksessa tuote tuodaan ensimmäiselle ulko-ovelle. Esimerkiksi kerrostalossa tuote tuodaan ulko-ovelle.

6.1. Rahaliikenne toimituksen yhteydessä

Kotiinkuljetus ei sisällä rahaliikennettä. Poikkeuksena ainoastaan omalla autollamme tapahtuvan toimituksen yhteydessä maksu voidaan suorittaa kuljettajalle. Tällaisessa tapauksessa otamme teihin yhteyttä ennen toimitusta.

6.2. Toimitusosoite

Tilaaja on velvollinen ilmoittamaan toimitusosoitteen tarkasti. Lähdesmäki Oy ei vastaa minkäänlaisista seuraamuksista eikä kuluista, jos asiakas on ilmoittanut osoitetietonsa virheellisesti tai ei ole ilmoittanut muuttunutta toimitusosoitetta ajoissa tai ollenkaan. Siinä vaiheessa, kun kuljetuksen hoitava kuljetusliike on ottanut tuotteen kuljetettavakseen, ei osoitetietoja voi enää muuttaa.

6.3. Toimitukset useassa eri lähetyksessä

Asiakkaan ostaessa useamman kuin yhden tuotteen kerralla, tuotteet saattavat saapua erikseen toimitettuina. Tuotteiden vastuu- ja toimitusperiaatteissa toimitaan kohtien 6.1. - 6.6. mukaisesti.

6.4. Toimituksen seurantakoodi

Pakattuamme tilauksesi lähetämme sinulle sähköpostitse seurantakoodin, jolla voit seurata toimituksen etenemistä riippuen valitsemastasi toimitustavasta. Jos et saanut seurantakoodia ja tilausvahvistusta sähköpostiisi, voit pyytää seurantakoodin asiakaspalvelustamme. Yleisin syy tilausvahvistuksen ja seurantakoodi-viestin puuttumiseen on virheellinen sähköpostiosoite. Kotiintoimituksissa ei toistaiseksi ole seurantamahdollisuutta kaikille lähetyksille.

6.5. Lähetyksen saapuminen ja luovutus

Kun lähetys on noudettavissa valitsemastasi toimituspaikasta, Matkahuolto tai Posti lähettää sinulle tekstiviestin. Huomaa, että saadaksesi lähetyksen saapumisesta tekstiviestin, sinun on ilmoitettava tilauksen yhteydessä oikea ja toimiva matkapuhelinnumerosi. Puhelinnumeroasi ei luovuteta muihin tarkoituksiin. Ota henkilötodistus mukaan, kun noudat lähetystä.
Noutamaton lähetys palautuu varastollemme noin kahden viikon kuluessa paketin saapumisesta Postiin tai Matkahuoltoon. Huomaathan, että paketin noutamatta jättäminen ei ole palautus. Palautuksista on aina ensin oltava yhteydessä asiakaspalveluumme. Noutamattomista lähetyksistä veloitamme aina palautusrahdista syntyneet kustannukset. Noutamattomat paketit ovat noudettavissa myymälästämme Ilmajoelta. Halutessasi voimme postittaa palautuneen lähetyksen uudestaan ja tällöin veloitamme toimituskulut uudestaan.

Kotiinkuljetuksissa kuljetusyhtiö on vastaanottajaan yhteydessä ja ilmoittaa toimitusajankohdan. Asiakas vastaa lähetyksen vastaanottamisesta. Asiakkaan vastuulla on myös tarkistaa saapuvan lähetyksen kunto ulkoisesti ja ilmoittaa kuljettajalle kuljetusvauriot. Emme vastaa kuljetusvaurioista jotka olisi pitänyt havaita lähetystä ulkoisesti tarkastellessa ja joita ei silti ole merkitty kuljetusasiakirjoihin. Kuljetusvauriotapauksissa vastaanottajan on otettava lähetys kokonaisuudessaan vastaan ja reklamoitava viipymättä asiakaspalveluumme. Vastaanottaja ei voi kieltäytyä ottamasta vastaan lähetystä, vaikka siinä on havaittavissa kuljetusvaurio. Hoidamme kuljetusvauriot asiakkaan suuntaan kuntoon lähetyksen vastaanottamisen jälkeen.

6.6. Ongelmatilanteet kuljetuksessa sekä viallisten tuotteiden osalta

Kuljetuksen aikana aiheutuu joskus pakkausten repeämisiä tai kolhiintumisia. Tuotteen luovutushetkellä asiakkaan tulisi tarkistaa pakkausten ulkonäkö. Jos pakkauksessa on huomattava ulkoinen vahinko on kuljettajan läsnä ollessa tarkistettava, onko ulkoinen vahinko aiheuttanut itse tuotteelle vauriota kyseiseen kohtaan. Pakkauksen päälle näkyvät vauriot on ilmoitettava lähetystä vastaanotettaessa, koska tiekuljetuslakien mukaisesti rahdinkuljettajan ei tarvitse jälkeenpäin hyväksyä reklamaatiota joka koskee näkyvää vauriota. Myöhässä tehtyjä reklamaatioita emme valitettavasti voi ottaa käsittelyyn.

6.6.1. Jos paketti on vioittunut kuljetusyhtiön käsittelyssä, on rahtikirjaan merkittävä maininta vauriosta ja pyydettävä merkintään kuittaus kuljettajalta. Tuotteen vauriosta on myös ilmoitettava välittömästi Lähdesmäki Oy;n asiakaspalveluun mieluiten sähköpostitse info@lahdesmaki.fi . Ilmoittamisen nopeudesta riippuu se, miten nopeasti asiakas saa korvaavan tuotteen tai tuotteen osan vaurioituneen tilalle. Vaurioituneista osista on kuitenkin ilmoitettava ennen tuotteen kasaamista. Myöhässä tehtyjä reklamaatioita emme valitettavasti voi ottaa käsittelyyn.

Asiakas vastaa lähetyksen vastaanottamisesta. Asiakkaan vastuulla on myös tarkistaa saapuvan lähetyksen kunto ulkoisesti ja ilmoittaa kuljettajalle kuljetusvauriot. Emme vastaa kuljetusvaurioista jotka olisi pitänyt havaita lähetystä ulkoisesti tarkastellessa ja joita ei silti ole merkitty kuljetusasiakirjoihin. Kuljetusvauriotapauksissa vastaanottajan on otettava lähetys kokonaisuudessaan vastaan ja reklamoitava viipymättä asiakaspalveluumme. Vastaanottaja ei voi kieltäytyä ottamasta vastaan lähetystä, vaikka siinä on havaittavissa kuljetusvaurio. Hoidamme kuljetusvauriot asiakkaan suuntaan kuntoon lähetyksen vastaanottamisen jälkeen.

6.6.2. Jos lähetys on vioittunut postissa, on tuotteesta tehtävä välittömästi vastaanotettaessa reklamaatio postiin ja jos Matkahuollossa, niin vastaavasti Matkahuoltoon. Myöhässä tehtyjä reklamaatioita emme valitettavasti voi ottaa käsittelyyn.

6.6.3. Avatkaa pakkaukset heti, sillä ns. piilovauriot jotka eivät näy pakkauksen päälle, on reklamoitava rahdinkuljettajalle 7 päivän sisällä vastaanottamisesta. Ottakaa myös huomioon että myyjän on ehdittävä tehdä ilmoitus rahdinkuljettajalle ennen 7 päivän määräajan täyttymistä, joten on tärkeää, että ilmoitatte vaurioista viipymättä. Myöhässä tehtyjä reklamaatioita emme valitettavasti voi ottaa käsittelyyn.

6.7. Mikäli tuote on kadonnut kuljetuksen aikana, vioittunut tai asiakkaalle on toimitettu väärä tuote, tulee asiakkaan ilmoittaa virheestä välittömästi osoitteeseen info@lahdesmaki.fi . Ilmoitus virheellisestä toimituksesta tai viallisesta tuotteesta on tehtävä Lähdesmäki Oy;lle samana päivänä kuin tuote on vastaanotettu. Myöhässä tehtyjä reklamaatioita emme valitettavasti voi ottaa käsittelyyn.

6.8. Epäselvissä tapauksissa, jos asiakas ei ole edellä mainittua näkyvää vauriota ilmoittanut rahdinkuljettajalle tai edellä mainittua ns. piilovauriota määräajan sisällä ilmoittanut Lähdesmäki Oy;n asiakaspalveluun, saattaa vahinko koitua asiakkaan tappioksi. Myöhässä tehtyjä reklamaatioita emme valitettavasti voi ottaa käsittelyyn.

6.9. Kuluttajakaupan sääntöjen mukaisesti Lähdesmäki Oy on vastuussa tuotteesta jos se häviää tai rikkoutuu asiakkaalle toimitettaessa. Tuotteen vahingoittuessa tai hävitessä Lähdesmäki Oy;lle palauttamisen yhteydessä on tuotteesta vastuussa asiakas tai kuljetuksesta vastuussa ollut kuljetusliike. 

7. Henkilötiedot

 

7.1. Kirjattujen tilausten yhteydessä saadut asiakastiedot tallennetaan ainoastaan Lahdesmaki.fi asiakasrekisteriä varten. Rekisteri on salainen ja vain Lahdesmaki.fi asiakaspalvelukäytössä.

7.2. Lähdesmäki Oy ei saa luovuttaa asiakastietoja eteenpäin ilman asiakkaan suostumusta. Asiakkaalla on oikeus pyytää Lähdesmäki Oy;tä poistamaan rekisteristä henkilö- ja yhteystietonsa ilman erillistä syytä.

 

8. Vaihto- ja palautusehdot

8.1. Jos haluat vaihtaa tai palauttaa virheellisen tuotteen, ota ensin yhteys Lähdesmäki Oy Ilmajoki;n asiakaspalveluun: info@lahdesmaki.fi

Asiakkaalle lähetetään sähköpostitse palautusohjeet, joissa kerrotaan yksityiskohtaiset ohjeet tuotteen pakkaamisesta, pakkaukseen liitettävistä tiedoista ja tuotteen lähettämisestä.

Tuotteita ei saa palauttaa sopimatta siitä ensin asiakaspalvelumme kanssa. Emme lunasta palautuksia, joista ei ole sovittu ennakolta asiakaspalvelumme kanssa. Hygieniatuotteilla kuten tyynyillä, peitoilla ja petauspatjoilla ei ole vaihto- eikä palautusoikeutta.

Liitä palautuksen mukaan seuraavat tiedot:

  • asiakasnumerosi, nimesi, osoitteesi ja puhelinnumerosi

  • sähköpostiosoitteesi

  • pankkitilinumerosi

  • sekä kopio Lähdesmäki Oy;n tilausvahvistuksesta

Palautusosoite: Lähdesmäki Oy Ilmajoki, Kaaronojantie 2, 60800 Ilmajoki  

Emme vastaanota palautuksia yli 14 vrk kuluttua tilauksesta.

Noutamaton lähetys palautuu varastollemme noin kahden viikon kuluessa paketin saapumisesta Postiin tai Matkahuoltoon. Huomaathan, että paketin noutamatta jättäminen ei ole palautus. Palautuksista on aina ensin oltava yhteydessä asiakaspalveluumme. Noutamattomista lähetyksistä veloitamme aina palautusrahdista syntyneet kustannukset. Noutamattomat paketit ovat noudettavissa myymälästämme Ilmajoelta. Halutessasi voimme postittaa palautuneen lähetyksen uudestaan ja tällöin veloitamme toimituskulut uudestaan.

8.2. Asiakkaalla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen 14 päivän vaihto- ja palautusoikeus verkkokaupasta ostetuille tuotteille. Palautukseen oikeuttava aika lasketaan tavaran vastaanottamispäivästä alkaen. Palautusoikeus ei koske erikoistuotteita, joiden mitat tai muut ominaisuudet poikkeavat normaaleista tuotestandardeista. Tällaisia tuotteita voivat olla esim. mittojen mukaan tehdyt tuotteet, erikoiskorkeat sängyt tai asiakkaan tilauksen mukaan verhoillut sohvat. Palautusoikeus ei koske mattoja jotka valmistetaan tilauksesta asiakkaan antamien mittojen mukaan (esimerkiksi VM-Carpet matot)

8.3. Palautusoikeus koskee vain ehjässä alkuperäispakkauksessa olevia käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita. Tuotteen ja pakkauksen on oltava kunnoltaan täysin vastaava kuin toimitettaessa.

8.4. Tuotteeseen tutustuminen katsotaan määrältään ja laadultaan sellaiseksi, kuin asiakas tutustuisi tuotteeseen ja sen ominaisuuksiin myymälässä tuotetta ostaessaan. Tuotetta ei saa ottaa käyttöön tutustumisaikana.

8.5. Verkkokaupan 14 päivän palautusoikeus ei koske tapauksia, joissa asiakas käy itse myymälässä tilaamassa tuotteet.

8.6. Palautustapauksissa asiakas on velvollinen kuljettamaan tuotteen lähimpään kuljetusliikkeen toimipaikkaan palautuskuljetusta varten. Poikkeuksena ovat suurikokoiset ja vaikeasti kuljetettavat tuotteet, jotka kuljetusliikkeet noutavat asiakkaan luota. Asiakasta informoidaan aina kyseessä olevan tuotteen käytännöstä henkilökohtaisesti. Palautuskulut kohdassa 8.8.

8.7. Tuotteen kokonaissumma palautetaan asiakkaan tilille 30 päivän kuluessa tuotteen palauttamisesta, jos tuote on käyttämätön, myyntikuntoinen ja pakattuna alkuperäiseen pakkaukseensa.

8.8. Jos tuote on asiakkaan toimesta menettänyt myyntiarvoaan, asiakas on velvollinen korvaamaan Lähdesmäki Oy:lle tuotteen myyntihinnan ja arvonalentumishinnan välisen erotuksen. Tällöin palautamme tuotteesta ja kuljetuksesta maksetun hinnan vähennettynä edellä mainitulla erotuksella. Tuotteen arvon aleneminen käsitellään tapauskohtaisesti.

8.9. Palautuksesta aiheutuvat kulut

Asiakas vastaa palatuskuluista kokonaisuudessaan itse. 

Kuluttajaviraston ohje etäkaupan palautuksista löytyy osoitteesta: http://www.kkv.fi/Tietoa-ja-ohjeita/Ostaminen-myyminen-ja-sopimukset/verkkokauppa-posti-ja-puhelinmyynti-etamyynti/tavaran-ja-maksun-palauttaminen/

 

9. Takuu 

9.1. Asiakkaan tulee säilyttää Lähdesmäki Oy;n lähettämä tilausvahvistus ja lähete tuotteen tilaamisesta takuuehdon täyttämiseksi.

9.2. Lähdesmäki Oy antaa kaikille tuotteille vähintään kuluttajansuojalain mukaisen puolen vuoden eli kuuden kuukauden takuun tuotteen vastaanottamispäivästä lukien.

9.3. Pidemmistä takuuajoista mainitaan kunkin pidemmän takuun omaavan tuotteen kohdalla erikseen. Tavarantoimittajat vastaavat tuotteidensa laadusta takuuaikana.

 

10. Reklamaatiot 

10.1. Lähdesmäki Oy vastaa siitä, että asiakas saa tuotteen kotiinsa uutena ja sopimuksen mukaisena. Kuljetuksesta johtuneísta paketin repeämisistä tai kolhiintuneista paketeista on tehtävä kirjallinen huomautus rahdinkuljettajalle vastaanottohetkellä ja lisäksi ilmoitettava välittömästi asiakaspalveluun kohtien 6.6. mukaisesti, mikäli ne ovat aiheuttaneet tuotteelle vauriota. Vialliset tuotteet palautuvat aina Lähdesmäki Oy:lle ellei muuten ole sovittu. Viallisen tuotteen hävittäminen tai jälleenmyynti ilman Lähdesmäki Oy:n lupaa on kielletty.

10.2. Jos tuotteessa kuluttajansuojalain mukaisen kuuden kuukauden aikana tuotteen normaalissa ja asianmukaisessa käytössä ilmenee virhe tai vaurio, katsotaan sen olleen tuotteessa jo ostohetkellä. Tällöin Lähdesmäki Oy vastaa tuotteen korjauttamisesta tai korvaavan tuotteen toimittamisesta asiakkaalle. Ensisijaisesti Lähdesmäki Oy;llä on oikeus korjata virheellinen tuote, toissijaisesti vaihtaa se toiseen vastaavaan tuotteeseen. Kaupan purku tulee kysymykseen vasta mikäli korjaus tai vaihto ei onnistu. Asiakkaan tulee ilmoittaa tuotteen viasta Lähdesmäki Oy;n asiakaspalveluun välittömästi sen havaittuaan. Lähdesmäki Oy neuvoo asiakasta jatkotoimenpiteistä henkilökohtaisesti.

10.3. Lähdesmäki Oy ei vastaa

1) Tuotteen väärinkäytöstä aiheutuneita vaurioista

2) Asiakkaan huolimattomuudesta ja ymmärtämättömyydestä johtuneista vaurioista esimerkiksi tuotteen kasaamiseen liittyvissä tapauksissa

3) Tuotteen normaalin käytön aiheuttamasta tuotteen kulumisesta, esimerkiksi patjan tai sohvan istuimen normaalista muotoutumisesta käytön aikana tai tuotteen lakkapinnan himmenemisestä käytön takia.

4) Normaalista puulaadun käyttäytymisestä sellaisten tuotteiden kohdalla. Näiden tuotteiden reklamaatiot käsitellään aina tapauskohtaisesti.

 

11. Muut ehdot ja vastuut

11.1. Lähdesmäki Oy ei vastaa asiakkaan tekemistä mittausvirheistä, jolloin esimerkiksi kulmadivaanin osat eivät mahdu ulko-ovesta sisälle tai pitkät tuotteet eivät mahdu kääntymään eteisen kulmista. Lähdesmäki Oy ei vastaa myöskään edellä mainitusta johtuneista tilanteista, jolloin tuotetta on jouduttu säilyttämään sellaisessa tilassa, esimerkiksi ulkoilmassa, että tuotteesta on saattanut esimerkiksi kastumisen takia tulla myyntikelvoton,vaikka olisikin alkuperäisessä pakkauksessaan. Tällaisissa tapauksissa emme hyväksy tuotteen palauttamista, vaan lähetämme tuotteen takaisin asiakkaan kustannuksella.

11.2. Tapaukset ja tilanteet, joista näissä sopimusehdoissa ei ole mainintaa, käsitellään Suomen lain ja kuluttajakaupasta säädettyjen lakien ja sääntöjen mukaan.

12. Muuta

Pidätämme oikeuden muuttaa toimitusehtojamme. Asiakkaan on ennen tilaustaan tutustuttava kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Lähdesmäki Oy Ilmajoki käsittelee kaikki asiakastiedot täysin luottamuksellisesti.

Huom! Ongelmatilanteissa otamme ensisijaisesti yhteyttä sinuun sähköpostitse, joten ilmoitathan oikean ja toimivan sähköpostiosoitteesi tilauksesi yhteydessä.

Osa myymistämme huonekaluista toimitetaan valmiiksi koottuna ja osa osissa. Mikäli tuotteen kuvauksessa ei mainita tuotteen olevan valmiiksi koottuna, toimitetaan tuote osissa.

 

For international customers

These web pages are only in Finnish. However, we can serve our customers also in English via e-mail or telephone, if needed.

Shipping to other EU-contries than Finland, please contact us. To check the delivery time and shipping cost, please contact us (info@lahdesmaki.fi) before making your order.